• UKM SUDAH TIDAK SELAMAT DAN SIKAP PIHAK PENTADBIRAN TIDAK BERTANGGUNGJAWAB


    Sambil menangis berkongsi masalah dengan crew UKM-KINI


    Berita Crew UKM-KINI

    Oleh : HALILINTAR

    Halilintar mendapat maklumat tentang keselamatan yang begitu merisaukan mahasiswi, ini berkaitan keselamatan kaum HAWA, terbaru Halilintar telah mendapat maklumat yang sahih tentang kes ROGOL yang berlaku terhadap seorang pelajar perempuan Fakulti Sains dan Kemanusiaan. Ini merupakan kes serius yang telah disembunyikan dan dijadikan seperti silap mata. Kejadian ini sebenarnya begitu memeranjatkan Halilintar, jadi hasil siasatan memang terdapat bukti yang kukuh yang mengesahkan perkara ini.



    Kejadian ini berlaku pada musim peperiksaan yang berlalu baru-baru ini, mangsa yang dikenali sebagai Mira (bukan nama sebenarnya) merupakan pelajar yang menginap di KOLEJ IBU ZAIN,pelajar tahun dua. Peristiwa ini berlaku pada malam jumaat ketika musim peperiksaan, semasa mangsa pulang dari fakultinya iaitu FSSK, selepas habis study. Mangsa yang sebelum ini selalu menggunakan jalan biasa ketika pulang ke kolej iaitu menggunakan tangga belakang untuk naik ke KOLEJ IBU ZAIN, menggunakan jalan yang sama untuk pulang. Tetapi pada malam itu lebih kurang jam 11.45 malam, ketika sedang naiki tangga terbabit, tiba-tiba ada seorang lelaki telah menarik mangsa dengan mulut mangsa ditutup. Mangsa tidak dapat membuat apa dan diheret ke semak sebelah tangga, maka berlakulah satu kezaliman yang cukup dahsyat. Akibatnya mangsa telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenalinya.


    Mira (bukan nama sebenar) telah membuat laporan kepada pihak Wisma Aman tentang kejadian yang berlaku, manakala pihak Wisma Aman telah melaporkan kepada pihak Pentadbiran UKM, maka natijahnya mangsa telah ditawarkan dengan IJAZAH FIRST CLASS @ ANUGERAH DEKAN, tetapi pihak pentadbiran mahu kes ini di ”senyapkan”. Inilah kenyataan yang berlaku, kami KREW UKM-KINI amat rasa kecewa dengan tindakan yang dilakukan itu. Malah ada terdapat maklumat pernah juga berlaku kes-kes sebegini berlaku sebelum ini dan perkara sama yang dilakukan. Beginikah cara untuk menyelesaikan MASALAH INI?


    Krew UKM-KINI mahukan penjelasan daripada pihak pentadbiran tentang kes yang berlaku ini. Jika kes ini dipencilkan lagi maka akan ramailah lagi mangsa-mangsa selepas ini, dengan sikap yang tidak bertanggungjawab pihak pentadbiran.. MOHON PENJELASAN....

3 comments:

  1. Anonymous says:

    biar btul korang niih...nape muke bdk pompuan niih kne tayang

  1. Anonymous says:

    uih tersenyum lebar dak2 pompuan tu ek hehehe...tak kena lngsng ngn topik..korang tau bnda ni apa tindakan korang?takkan berbunyi kat sini j pastu kat luar senyap

  1. Anonymous says:

    adakala apa yang dibongkarkan itu bagus,
    idea yang dicanangkan dah cukup tersusun
    tapi kalo betul nak disuarakan,
    kalau betul nak diketengahkan,
    sila p buat perjumpaan terbuka dgn nc,
    saya nak jugak tau ape resolusi dan solusinya nanti...

Leave a Reply






KOMEN ANDA

Grab This Widget

RATING