• Pilihan Raya Kampus bulan Oktober


    Bangi , pilihan raya kampus telah kedengaran di bilik HEP, maklumat daripada seorang pembantu tadbir HEP yang terbaru "persediaan pihak pentadbiran untuk menghadapi pilihan raya kampus sudah hampir sepenuhnya. Hampir semua pegawai di HEP sudah mula melakukan gerak kerja ke arah itu. Mesyuarat penyelarasan telah diaturkan". ujarnya, namun bila ditanya tarikh sebenar plilihan raya kampus, beliau enggan mengulas.


    Pihak aspirasi juga sudah bersiap sedia dengan menggunakan ruang yang ada untuk menyediakan jentera dan juga calon bagi pihak mereka . Seorang pelajar dari fakulti pendidikan telah ditawarkan untuk menjadi calon bagi pihak aspirasi. Mereka juga akan pergi berkursus dalam masa terdekat bagi menyiapkan jentera pilihan raya,salah seorang jaksa kolej kediaman Aminuddin Baki memaklumkan.


    Pilihan raya kampus menjanji persaingan yang hebat antara pihak aspirasi dan GMUKM, hasil pemantauan secara rambang, GMUKM telah pun bergerak dengan menjalankan kempen di sekitar kolej dan juga hentian bas. Kebersedian GMUKM kali ini nampak begitu yakin untuk memimpin PMUKM.


    Mahasiswa sebenarnya amat mengharapkan calon-calon yang akan bertanding pada kali mempunyai kewibawaan yang tinggi untuk memimpin PMUKM, bukan hanya dicaturkan semata-mata.

1 comments:

  1. "man are born free but everywhere he is in chain..."
    selagi sistem itu korup...sampai bila pilihan raya yg adil n telus akan berlaku... silap hari bulan...e-voting yg diaorang buat...percayalah...

Leave a Reply






KOMEN ANDA

Grab This Widget

RATING