• H1n1 serius, pencegahan perlu tingkatkan lagi..




    Soal universiti tutup ataupun tidak bukan soalnya tetapi sejauh mana langkah-langkah pencegahan yang diambil dan dilakukan perlu diberi keutamaan, jika UKM ini ditutup sekali pun, apakah jaminan mahasiswa akan selamat jika semua pulang ke kampung atau ke rumah masing-masing. Penularan jangkitan ini telah meluas di seluruh Malaysia dan tiada jaminan di sesuatu tempat orang itu akan selamat.

    Krew UKM-KINI juga ada mendapat maklumat tentang penularan virus ini semakin merebak di UKM, ada juga sumber maklumat menyatakan sudah terdapat kes kematian berlaku namun masih dalam siasatan. Hasil pemantauan krew UKM-KINI,Kolej Keris Mas dijadikan tempat untuk dikuarantinkan, krew UKM-KINI merasakan ini juga merupakan langkah pencegahan yang bijak daripada membiarkan pelajar yang terbabit pulang, seterusnya menjadikan perkara ini lebih serius.

    Soal menjaga keselamatan mahasiswa merupakan perkara utama, tetapi perlu dalam keadaan berjaga-jaga, nasihat dari pakar-pakar kesihatan perlu didengar agar tidak tersilap langkah. Harap pentadbiran UKM memikirkan cara yang terbaik bagi memastikan perkara ini dapat dibendung dengan jayanya.

0 comments:

Leave a Reply






KOMEN ANDA

Grab This Widget

RATING